maandag 3 januari 2011

Sterretje of kruisje?

-Dag 46: 1u spinning-
Zo. Dat was best druk; trainen voor de Ster én de Elfstedentocht. Het bloggeren schoot er volledig bij in. Zoals mijn oma gezegd zou hebben: 'och mien jong, ie weet'n van veur'n nie meer daj van achter'n leeft!'. En zo was 't maar krekt. Maar no worries, beste lezers. De afgelopen 2 weken ging het linea recta van het ijs op de fiets en vice versa.

Jazeker is er nog gefietst! Snerpende kou, gure wind, sneeuw en gladheid, niets kon mijn trouwe ATB en mij er van weerhouden de paden op en de lanen in te gaan. Idioot... hoor ik u denken. Ga toch lekker op de Tacx voor de TV je uurtjes maken. Ik geef toe, dat had prima gekund. Maar zo'n Tacx, dat is toch wel de ultieme saaiheid. Gewoon buiten, met pekel, sneeuw en modder op het gezicht, glibberend in de slipstream van een strooiwagen... noem me een masochist, ik vind het stiekum best euh... cool. Siberische omstandigheden tijdens de Ster van 2011? Kom maar op Tacx-watjes!


Als natuurijsliefhebber pur sang moest er uiteraard ook ouderwets gescheuveld worden. De Friese meren, de Alde Feanen, de Deelen, Weerribben en Wieden, ze moesten allemaal aan mijn glijgeestdrift geloven. Formidabel mooi, superlatieven schieten tekort. Het ging echter niet enkel en alleen om het übergenot. Er moest wel degelijk een beetje getraind worden, want ik ben ingeloot. En hij zou toch maar komen... Vergeleken met het kruisje is de Ster dan maar een heel miezerig sterretje. Helaas, de vele eikels in de herst, de extra dikke vacht van de Dalmatiër van de achterbuurman en de jicht van Rene Ruitenberg ten spijt, de dooi lijkt nu definitief ingevallen.

Vanaf heden dus weer tijd voor verse fietsavonturen op dit medium, én alle focus op 26 februari, de dag van de Ster. Hoewel, op welke datum werd de voorlaatste Tocht der tochten alweer verreden? Ploegleider, je weet het hè, ijs en weder dienende...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten