donderdag 2 december 2010

No way back

-Dag 13: 2uur extensief duur ATB en 1u30' krachttraining-
Mocht ik nog twijfels hebben, na welgeteld 1 dag kan ik al niet meer onder mijn plannetje uit. Marijn heeft er namelijk iets over geschreven op haar site. U weet wel, Marijn de Vries, die op de kop af 2 jaar geleden als 30-jarige nobody is begonnen met wielrennen en inmiddels onder contract staat bij de internationale topploeg AA Drink. Het verhaal van deze careermove is fantastisch, en inspiratiebron voor ondergetekende, hoewel mijn doelen en ambities van heel ander niveau zijn.

Marijn koerste in 2010 voor Leontien.nl, en Godmother Tinus van deze ploeg ziet zichzelf als uithangbord voor vrouwensport. Als exponent gebruikt ze roze bloemetjes. Roze bloemetjes op het tenue, op de fiets, op de bidons.... waar niet eigenlijk.

Niks mis mee, maar als je naast een damesprof in vol roze ornaat fietst, val je natuurlijk een beetje in het niet. Daarom had ik afgelopen zomer tijdens een fietsdate met Marijn roze sokken aangedaan. Uit solidariteit. Of omdat ze bovenop in de kast lagen, zou ook kunnen. Anyway, de sokjes waren voor Marijn spraakmakend genoeg om er een verhaaltje aan te wijden. En dat heb ik geweten.

Een paar dagen na de bewuste training liep ik tijdens het Zwolse Stratenfestival door de stad. “Hé Bakker, heb je je mooie sokken aan?!” Heuh? Ik wierp een blik over mijn schouder, en keek recht in het grijnzende gezicht van een oud-collega van een vroeger bijbaantje. Niet echt een wielrenner naar ik dacht, en de 3 biertjes in zijn hand en beginnende spoiler onder zijn navel leken me daarvan de bevestiging. Dat bleek pas het begin. Ik kon die avond bijkans geen fatsoenlijk gesprek aanknopen zonder dat mijn roze sokjesvoorliefde ter sprake kwam.

Ergo; de blog van Marijn is hot. En nu dan haar bemoedigende stukkie over mij. -Slik- … nu moét ik wel. Heel goed! De kou maar in dan, trainen. Roze thermo overschoenen, kun je die ergens krijgen?

1 opmerking:

  1. Haha, spoileralert! Wie zou die oud-collega toch zijn? :) ik blijf je volgen vanaf vandaag. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen