zondag 13 maart 2011

Hoe bestaat het... overwinning!

Zaterdagochtend. Suiker: ok. Laat ik toch nog eens kijken of ik het nog bij kan houden tijdens de voorjaarscompetitie op FlevOnice. Als ik mijn kortstondige elite-carriere nog een vervolg wil geven, dan moet het nu wel gebeuren. Loat goan! Ik veegde de modder van de Ster van mijn fiets en meldde me aan de start. Zou het niet lukken, kon ik me altijd nog terug laten zakken naar de B-klasse. Maar het lukte. En hoe! De spiervezels jubelden. Hoezee, die ouwe suikerlijer gaat weer 's wat doen!

Bij de 2e tussensprint durfde ik me voor het eerst voorin te vertonen. Ik won de sprint. Met nog een half uur te gaan reed er 4 man weg. Sorry Adri Visser, ik bedoel natuurlijk 3 man en een hele sterke vrouw. Ik ging in de achtervolging, kreeg 2 man mee en wist het gat met de nodige moeite na 5 km dicht te rijden. De groep van 7 draaide een half uur goed door en we reden en groupe naar de eindsprint. Niemand waagde een ontsnapping. Ik ging de sprint van kop af aan, en... hoe bestaat het! De eerste keer op de fiets na 2 weken kommer en kwel, en meteen de overwinning! Natuurlijk, de beste elite-renners stonden ditmaal niet aan de start, but who cares... ik kan het nog!

Hier de uitslag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten